Wednesday 22 June 2011

kuasa tuhan..

dah sebulan saya gaduh dengan abg kandung saya..bukan dgn saya je dia gaduh..malah dgn hole fmly dia gaduh skali..semua gara2 seorg ppuan yg hnya cintakan duit abang saya je..erm..seminggu terakhir baru dia balik rumah mama..b4 ni dia ddk mne, saya pun tak tahu... huh! dia gaduh dgn fmly smpai mama n babah kena heart attact..babah dah kena serangan kedua..doct ckp....kalo babah kena serangan ke3, xblh diselamatkan... :'(
semua gara2 abang saya dan perempuan tu! sbb sygkan ppuan tu..dia sanggup bercerita buruk pasal saya kat orang ramai...sedih..malu...abang sendiri sanggup buat mcm tu kat saya??sedangkan kami paling rapat kat rumah sejak kecik...knp angah tergamak buat kite mcm tu??along cakap angah kena guna2, sbb tu dia bodoh n dengar ckp ppuan tu?entah?..xberani comment...bak kata "abg sayang" kite, optimis.. erm...xberani nk ckp psl org lebih2..takut kena kat diri sndiri or anak2..
but last nite...around 3am, angah balik dengan adik bongsu,ebi..angah dlm keadaan luka kat lutut..dia masuk bilik mama n babah, dia nges kuat2,dia cium kaki babah n mama..dia mintak ampun dan maaf utk segalanya...rupa2nya..dia bergaduh dgn sorg lelaki...ayah kepada anak gf angah..sbb bawak lari ppuan tu kat pusat karoke tanpa minta izin ayah ppuan tu...teruk jugak la lelaki tu angah keja kan..and...berkat saya berpuasa..angah lepaskan ppuan tu, and..mama n babah dah tahu semua cerita dr A-z pasal hubungan dorg dan siapa ppuan tu sebenarnya...sebelum saya berpuasa..saya buat solat hajat..minta tuhan tunjukan kebenaran..dan kebenaran tu terbukti mlm td...yang saya betul2 sakit hati.....bile angah bertumbuk dgn llki 2, ppuan tu buat bodoh je...semalam ayah ppuan 2 bukak semua cerita pasal siapa ppuan tu sebenarnya..kesian pakcik tu...dah la susah..dpt anak..lg menyusahkan...uhhh...yang penting...kami sekeluarga dahhhhhhh bersatu...
kesimpulan cerita:: jangan sebab org yg belum tentu jadi milik kita, kita sanggup memalukan ahli kuarga sndiri, menyakiti hati kuarga kita sendiri, n membelakangkan kuarga kita sndiri..sbb...sjak lahir n smpai kita kenal kksih kita, kita hidup dgn fmly kite...busuk2 fmly kita..ia masih darah daging kita..hargai mak ayah kita selagi ia masih bernyawa n msh mampu memanggil nama kita...sbb..susah mcm ne pun kita...fmly gak la yg akan pungut kita n bantu kita...jangan lupa dan lalai dengan cinta yang tak tentu kemana...

2 comments:

  1. huhuhuhu...tragis betl cite ko nie wei..harap2 la aq xmcm tu..i'alah selagi aq bernafas..aq xkan sia2 kan parnt n adik beradik aq..huhuhu..

    ReplyDelete
  2. sabar k kak noy....abg ajam mmg cmtu...huhu

    ReplyDelete