Friday 24 June 2011

BILA BURUK NAMPAK LEBIH BANYAK DARI BAIK... =(

kdg2 aku jadi org..rasa bersalah...entah ek..nk ckp mcmne?yg pasti..hari ni aku tertekan..sedih..pilu..aku rase kosong..semalam seharian aku buat kje uma..aku masak..basuh baju..kemas uma..g bnk byr duit keta,byr duit water filter..mlm lak abg aku ajak g towing keta rosak..balik da pukul 2:30pg..buat brg hntaran lg..aku penat..tak cukup tedo..pg ni aku lewat bgun..sbb penat..aku bgn nak hbiskan cat uma..entah mane silap aku..aku kne marah xtentu pasal...sterss sgt2..series stress..aku PEREMPUAN..buat keje lelaki...lelaki yg ade dlm uma lak...xbuat kje tu semua..yg abg aku da angau gile bayang ngn ex dia..nges hari2..keje ape pun xbuat...aku kemas uma,dia selerakkn..buang baju merata2..penat aku dr hri babah sakit n msuk ward..aku terkejar2...semua aku nk uruskn..yg abg aku entah kemana...adik aku lak dgn class dia..aku buat sorg2..sbb mak aku pun sakit...rumah besar mcm ni, aku nk uruskn..uruskn uma,uruskn org2 dlm uma...masa aku buat baik, aku yg da mcm ank sulung, xde org hargai..xde org npk...tp sbb aku bgn lewat hri ni...semua mrh aku...mne ank sulung?mane anak kedua dlm uma ni?tgungjwb ketua keluarga, aku uruskn...dgn xkjenya aku...semua mrh aku..aku xpernah merungut,aku xpnh mengungkit...tp ni yg aku dpt...knp??...aku selama ni berpura2 happy..happy sbb ade fmly...aku berpura2 happy bile akk aku nak bertunang...sedangkan aku sedih...aku hilang lelaki yg aku syg...aku xdpt kecapi ape yg akk aku rase...xpnh ape yg aku nak..aku dpt...knp ujian mcm ni yg aku keta tempuhi??...aku xkuat..aku keseorgan...xde sape thu perasaan aku...dulu aku cuma ade dia..aku berkongsi suka duka aku dgn dia...tp skg dia pun pegi...aku xde kwn yg selalu ade dgn aku mcm kasma...aku nk berkongsi dgn kasma,dia jauh...aku kat kg jaga makbpk aku...tp makbpk aku xnpk sikit pun kebaikan aku,keikhlasan aku..atau aku ddk kg hnya menyusahkan dorg lg??ape slh aku?ape dosa aku?knp org xhargai aku?aku penat nak bercinta...aku penat nak melayan lelaki...ramai llki yg sms n call aku...aku xlayan...sbb aku da jemu dgn lelaki...dlm hati aku...ade seorg llki yg xsempurna..bila aku ikhlas, setia,jujur dgn dia..dia tinggalkan aku...knp disaat aku bhgia...tuhan rampas semua tu???sumpahan apa yg aku dpt ni ??knp?????lama aku x menangis..tp hari ni..aku mnges gak..aku xthu nk luah kat sapa lagi...aku hnya mmpu luahkan kat sini je... 
dan hari ni..........aku nak keluar dr msia...aku da tak mampu hidup dgn kepura2an..aku xmampu nak hidup mcm ni....setiap kali kuarga ada mslh, aku ngn adik aku je yg dipersalahkan..di timpa mcm2 mslh atas bahu kami...tapi xde siapa fikir sikit perasaan aku...hina sgt ke aku ni????..kenapa mesti ade yg sakit hati dgn aku?cemburu dgn aku?sedangkan aku xpnh ganggu hidup mrk...saat ni...aku rasa nak pergi jauh...to kasma n abang...aku minta maaf..aku terpaksa lepaskan apa yg aku ada sekarang...aku terpaksa pergi..mungkin semua org xselesa aku berada disisi korg semua...maafkan kepergian aku ini..aku hnya manusia yg lemah..aku hnya manusia yg serba kekurangan..aku hnya manusia yg pernah melakukan salah...aku sayang keluarga aku..aku sayang kasma, aku sayang sazahar...
buat adik ksygn k.noy...maafkan k.noy...k.noy terlalu sayangkan adik..tapi k.noy tak lantas berada disisi adik buat selamanya...adik jaga diri..belajar rajin2..jadi org yg berguna..jgn rosakn diri,jgn membazir waktu dan hidup adik.....salam akhir buat semua...dan buat abang sazahar...abang adalah lelaki terbaik pernah saya jumpa..saya tak pernah buang abang dari hidup saya...sebab..abang terlalu istimewa buat saya...cinta kita tak pernah padam dr hati n ingatan saya...jauh mana saya pergi...saya selalu bayangkan abang berada disisi dan dati saya....assalamualaikum...

4 comments:

  1. sabar kak noy.....mesti ada hikmah sume ni terjadi...buruk2 pun adik bradik kita dia tetap adik bradik kita... :)

    janganla keluar negara kalau tak nabil ilang kak noy yang baik... :'(

    ReplyDelete
  2. k.noy tetap terima baik buruk fmly k.noy..tp k.noy da cukup kecik aty dik...

    ReplyDelete
  3. tersentuh ati aq bace cerita kat ats nie..banyak dugaan yg ko kene terima n tangung..aq harap ko kuat menempuh dugaan nie ok..aq pasti mamy dady ko tau kebaikan n keihlasan ko membantu die owg..just die owg xnk tunjuk jerk kat ko yang die owg hargai tangung jawab yg ko bri kat mamy dady ko tu...aq doakan ko bahagia masa akn dtg ko nanti ok..

    ReplyDelete